Meer balans tussen denken en doen – hoe doe je dat?

Kalm dat hoofd…..๐Ÿ˜ต

Heb je vaak last van een vol hoofd? Blijven de gedachten maar door je hoofd heen malen? Deze tips helpen je er anders mee om te gaan.


“In plaats ons mee te laten nemen met de loop van het water, zijn we uit de stroom gekropen en op de oever gaan zitten om de stroom te bestuderen”.

William McNamara “Meer balans tussen denken en doen – hoe doe je dat?” verder lezen

Omgaan met stress rond de feestdagen

Als je ADD/ADHD hebt kan de feestmaand december niet bepaald aanvoelen als een feest. Je kan er misschien zelfs als een berg tegenop zien. Dat kan met een aantal dingen te maken hebben:
1. je hoofd zit al zo vol en daar komt nu van alles bij.
2. je bent niet zoโ€™n (kerst)ster in planning en overzicht, dus het kerstdiner is voor jou een hele uitdaging.
3. je bent gevoelig en snel overprikkeld waardoor je tijdens de kerstdagen last hebt van emotiewisselingen. “Omgaan met stress rond de feestdagen” verder lezen

Leven vanuit je ๐Ÿ’—

Leef vanuit je hart
Zo’n zin die je vaak in een tijdschrift ziet staan over leuker leven enzo. Ik vind het altijd zo mooi klinken en roept bij mij een verlangen daarnaar op. Maar hoe doe je dat dan?
Ik heb het net even ingetikt op Google,  leven vanuit je hart, maar daar werd ik niet veel wijzer van. Er kwamen allemaal websites naar boven ploppen over Yoga, Nieuwetijdskinderen e.d. en daar heb ik dan weer niet zoveel mee. Dus toch maar gewoon bij mezelf te rade gaan ๐Ÿ˜†. 

“Leven vanuit je ๐Ÿ’—” verder lezen

Help, mijn leven is een chaos! Waar moet ik beginnen?

Ik zie bij veel mensen met AD(H)D dat ze door de bomen het bos niet meer zien. Op allerlei gebieden in hun leven loopt het niet zoals ze willen, maar het lukt maar niet om het op te lossen. Moedeloos wordt je ervan!

Ken jij dat ook? Het voelt als zwemmen tegen de stroom in en het kost je bakken met energie! Hoe kom je er dan achter waar je moet beginnen om je leven weer op de rit te krijgen? En hoe doe je dat dan?

“Help, mijn leven is een chaos! Waar moet ik beginnen?” verder lezen

Omgaan met boosheid

Ik krijg in mijn praktijk veel vragen over boosheid. Laten we er daarom eens naar kijken hoe dat zit……๐Ÿค”

Soms uit je het niet

Ik spreek veel mensen met ADD en ADHD die het regelmatig hรฉlemaal zat zijn, gefrustreerd raken of boos worden. Alleen uiten ze het niet altijd. Sommigen vinden het lastig om hun gevoel te uiten, maar soms is het sociaal gezien ook even niet handig. Omdat je niet boos wilt/kunt zijn op je werkgever bijvoorbeeld. Tja, je moet nog wel je hypotheek kunnen betalen, je wil niet je baan op het spel zetten. Dus je houdt je in en probeert het voor je te houden.

Bij boosheid is het net alsof je een ballon steeds een stukje verder opblaast. Je voelt de spanning in je lijf en bent er in je hoofd steeds mee bezig. Niet lekker natuurlijk! En soms knalt die ballon ineens en zijn mensen in je omgeving verbaasd over jouw uitbarsting.

“Omgaan met boosheid” verder lezen

Het verhaal achter De AD(H)D Coach

Deze vraag wordt me vaak gesteld, dus bij deze het verhaal erachter. ๐Ÿ˜‰ Mijn drijfveer om in 2016 met De AD(H)D Coach te starten was de weg die ik zelf heb afgelegd. In mijn gezin komt namelijk zowel ADD als ADHD voor. Na de diagnose bij een van mijn kinderen herkende ik mezelf er zodanig in dat ik me ook heb laten testen en toen bleek ik dus inderdaad ADD te hebben ๐Ÿ˜ต.

“Het verhaal achter De AD(H)D Coach” verder lezen